Search Result

Oct 29, 2010

Flight Oh Flight

Rasanya dah lama saya tak keluar outstation. Mungkin ini kali ketiga kot bagi tahun ini saya di arahkan untuk  outstation. Saya tiba di KLIA 1 jam sebelum kapal terbang (flight) bertolak. Saya bersama 3 lagi rakan saya iaitu A.M.R  bukan nama sebenar telah ditugaskan ke sana selama beberapa hari. Setelah kami check-in, kami teruskan perjalanan ke tempat menunggu sebelum berlepas di pintu A_. dalam perjalanan itu saya tetiba rasa nak ke tandas. Al maklum la nak naik Flight takut kena pegi tandas dalam Flight nanti rasa tak selesa sangat la plak. Nampak je tandas saya terus masuk sambil berpesan pada rakan – rakan yang lain “saya gi tandas dulu”. Keluar je dari tandas saya terus berjalan untuk mengejar rakan – rakan yang lain yang saya rasa telah sampai di tempat menunggu. Setelah saya sampai di tempat menunggu tersebut saya pun melihat sekeliling mencari rakan – rakan yang lain. Beberapa minit saya mencari – cari namum bayang – bayang dorang pun tak nampak. Rasanya dorang semua dah masuk ke dalam flight kot. Dalam masa yang sama terdengar pengumuman daripada pembesar suara “semua penumpang – penumpang penerbangan MH___ sila beratur untuk menaiki flight, keutamaan diberikan kepada penumpang yang berada di kedudukan __ hingga __.” , apa lagi saya pun terus beratur kerana merasakan rakan – rakan saya tadi telah masuk ke dalam flight. Sampai je dalam flight, saya pusing sekeliling untuk mencari rakan – rakan yang lain. Nampaknya dorang masih tak masuk flight la, kata saya dalam hati sambil merungut, manalah dorang semua pegi nie. Saya pun terus duduk di bangku yang telah ditetapkan. Beberapa minit lepas tu barulah saya nampak rakan – rakan saya masuk. Sambil tersenyum saya menegur diorang, “mana korang pegi, puas aku cari korang”. Dengan muka yang sedikit berkerut dorang membalas “yo la tu, kitorang tunggu kat luar tandas tadi sampai nak terlepas flight rupanya ko kat sini, dah la masuk sorang – sorang phone pun tutup”. Rakan saya yang lain pula berkata “puas kitorang cari ko tadi rupanya ko dah kat dalam flight, kitorang suruh orang kaunter tu tunggu ko tapi orang kaunter tu kata ko dah masuk tapi kitorang tak percaya dan kitorang suh dia check sekali lagi.”. sekali lagi dia check dalam senarai yang telah memasuki tempat menunggu, katanya yang tak masuk lagi Cuma ________. Dalam kehairanan rakan – rakan saya meneruskan langkah dengan berat hati ke dalam flight. Saya dan rakan – rakan saya ketawa sambil diorang berkata macam manalah ko leh menyelinap masuk cepat sampai kitorang pun tak nampak ko. Diorang berkata lagi, sebabkan ko la kitorang dah tak der tempat nak letak barang. Aku dengan perasaan sedikit bersalah tersenyum kekelatan.

No comments:

Post a Comment